Tuesday, March 19, 2013

Kerinduan pada si dia

Orang kata , kalau dekat bau busuk, kalau jauh bau wangi..
dan aku pulak kata, tak kesah la bau busuk ke wangi ke, aku nak dekat je sepanjang masa sbb aku dan anak-anak sgt merindui dia dan memerlukan dia setiap masa.

Mencari rezeki yang halal, membesarkan anak-anak, menjaga ibu bapa dan keluarga, memiliki harta, mengejar cita - cita dan seterusnya sehinggalah tamat usia kehidupan manusia tu.. Semua perkara ni terjadi kepada setiap hamba Allah yang berbeza cara dan asbab yang terjadi saja.

Setiap takdir dan ketentuan dari Allah merupakan yang terbaik, cuma kita sebgai hambaNya perlulah pandai utk melihat perkara tersebut dari perspektif yang terbaik supaya mampu utk menggalas segala tanggungjawab dan ujian/dugaan tersbut..

Walauapapon kerjaya tak kira la si jurutera itu mahupon si pensyarah itu, kami mencari rezeki yang halal.. In sha allah dengan izin dari Nya nanti, kami akan dapat duduk semula sebumbung setiap masa dan ketika..

Aku berdoa agar Allah sentiasa melindungi diriku, anak-anak dan sidia dari segala kejahatan dan kemalangan dalam bentuk jua cara dan dimana2 sekali pon dalam setiap masa..


No comments:

Post a Comment